Finland eller ej?

Så er det ude i æteren. Knudepunkt og Fastaval ligger samtidigt.

Hvad i alverden skal vi gøre ved det?

jeg synes lidt det er en “vi” ting… Måske er det bare mig, men ligemeget hvor jeg ender, så vil det være sjovest hvis det er med et godt formål, øget viden og mere eventyr.- sammen med andre eventyrer.

Det skal ikke være hemmeligt, at jeg er mest for Finland. Det er ud fra præmissen – at gøre noget man ikke har prøvet før, for at opleve ting man ikke har oplevet før.

Faktisk tror jeg, at dette er et pro-finland propagandaprogram.

Har fastaval virkelig virkelig såen call-to-arms brug for vores geil? Skal det være en vigtig faktor?

Er det ikke måske en “once in a liftetime” oplevelse, at skulle til udlandet med et art-stykke af avantgarde kalibre?

😀 Lets discuss

~ af pfallesen på 3. september 2007.

19 kommentarer to “Finland eller ej?”

  1. Bloggen er netop flyttet, derfor har jeg også overført følgende kommentarer

  2. Finland or bust

    Jeg har et (sandsynligvis ukvalificeret) indtryk af, at det er en betydeligt mere fiberholdig oplevelse.

    Discuss, with examples.

    Kommentar af anne — 2. September, 2007 @ 15:38

  3. Tanken om Finland er ganske besnærende, og jeg finder det så ganske fristende at drage af sted til S.

    Men kan Fastaval undværes? Turen i Fastabussen med alle disse skæve og kære eksistenser? Nætterne på et gymnastikgulv? Er det alt dette bedre på finsk?

    Kommentar af mortengreis — 3. September, 2007 @ 7:15

  4. Jeg er delt på dette punkt. Et er den fantastiske oplevelse af gymnastikgulvet bløde kærtegn af ryghvirvlerne, et andet er den utrolige liflige duft der spreder sig fra brædtspilsområdet, når svedige nørder og toastmaskiner samles om en fantastisk komponeret odeur.

    Kan sgu ikke helt beslutte mig

    – Peter F

  5. oh ja, duften af toasts! Og at vade hjem til sovesalen i en jævn brandert og med en toast i hånden.

    Har finnerne toasts?

  6. Hmm… måske skal vi tage tåst med som en gave fra danmark til det finske?…jeg kan stadigvæk ikke lure, om dette er en hyldest af den vi forlader, eller et forsøg på at illustrere, hvor få argumenter der eeegentligt er, for at blive i dk.

    /Monica

  7. Ach, jeg tror, at vi er i gang med at hylde vore nostalgiske minder om Fastaval, så vi kan lade dem blive hjemme, og gå rendyrkede mod Finland.

  8. Jay! imod det uendelige univers! – Hvorfor tæller Niels egentligt ikke inde i kernen? :-p

  9. Gør han da også – det lille pus har bare været helt stille

  10. Vær hilset, ædle vilde finner! Vi kommer i fred, og vi bringer toast!

  11. on paljon mukava Suomessa, ja Fastavaala voi vahingoita sitioita ja vahentaa hetelmanilsuita.

    (“Der er meget smukt i Finland, og Fastaval er særdeles skadeligt for sædkvaliteten og nedsætter frugtbarheden” ).

    Jeg vil da også lige nævne, at finske piger er meget smukke, meget sindsyge og at de vældigt godt kan lide danske fyre.

    Ovennævnte har selvfølgelig ikke så stor interesse for Monica og Anne, men lad mig desuden tilføje, at de har meget vodka og finske mænd har dybe stemmer og går med kniv.

    Mr. greis: Jeg tror du kom til at lave en stavefejl i dit indlæg fra 3. sept. kl.10.21. Du mente naturligvis “ren-dyrkende”, ikke sandt?

    – Niels, ekspeerti suomalaisen

    PS: Nå, ja. En mindre detalje er jo også, at vi ville drage til Finland med et enestående scenarie, der bryder grænserne for hvad rollespil er og kan *knytæven tungt i bordet*

    PPS: Falle, jeg lover dig en ordentlig tungeslasker hvis du tager med til Finland – og Janick kysser jo ikke lige så godt som mig, vel!

    PPPS: Blå er en mental sund farve med en god terapeutisk effekt.

  12. PPPPS: De laver nogle ret lækre dough-nut agtige ting i Finland. Der er klart fasta-toasterne overlegne.

  13. Well, well, well,

    hvis finske dough-nut-agtige ting i Finland slår Fasta-toastne, så er der vel ikke mere at argumentere for.

    Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv, om det skal være rendyrkede eller rendyrkende.

  14. Og for resten, Anne, fint profilbilled du har fundet.

    Overvejede selv at nole billedet

    som I andre finder her (og skam jer for ikke at have læst tegneserien): http://www.girlgeniusonline.com/comic.php?date=20070829

  15. Selvom Niels kan berette fantastiske ting om de finske piger, så er jeg begyndt at fundere over gevinsten ved Knudepunkt i Finland versus Fastaval.
    I Finland kan jeg opleve et rerun på engelsk af Memoratoriet, og jeg kan prøve nogle eksotiske LARPS, og så gå til en række foredrag af stærkt svingende kvalitet (hvis de er af samme kaliber som danske KP, hvilket forekommer mig sandsynligt).

    Men på KP i år blev jeg ikke udfordret som rollespiller. Jeg mødte en masse spændende mennesker og drak en masse øl, og hørte om rollespil i andre lande – og hvor hårdt de har det.
    På Fastaval møder jeg også mennesker og drikker øl, og får spillet sære rollespil … men der er ingen foredrag. Til gengæld fik jeg mulighed for at være kreativ og skabe, og den mulighed har jeg igen i på Fastaval.

    Jeg synes ikke, at det er let at vælge.

  16. Og rygtet går på, at halvdelen af absurdt tager til finland….

  17. Jeg er med på mortens spekuleren… Finland kan stå som nyt og eventyrligt…men hvis man tager og twister den, så er knudepunkt måske først rigtig relevant, når vi ( forhåbentligvis næste år?) skal gøre reklame for vores larp.

    Malik har meldt sig til, at køre memoratoriet deroppe…så det er ikke fordi vi ville lade vores spædbarn dø i gletsierne…Nærmere blive voksen nok til at tage på efterskole alene. Hmmm…

    Morten og jeg har aftalt, at denne uge er skepsisugen hvad finland angår…Så må vi se, om vi kan finde gejsten igen på mandag!

  18. Den lille er ABSOLUT ikke gammel nok til at tage til Finland alene!
    Hvordan kan du finde på at sige sådan noget???
    Hun er knap et halvt år gammel!!!
    Jeg synes at I er MEGET uansvarlige forældre.
    Som barnets gudfader, kan jeg ikke gøre andet end at tage til Finland for at passe på det lille pus, nu hvor dets forældre åbenbart har for travlt med at lege med deres venner i Århus!
    Skam Jer!
    ….øhm – og det at absurdt tager til Finland skal vel ikke forhindre os i at tage afsted? Jeg mener, godt nok er de irriterende, men er det ikke det der med ikke at lade irriterende personer vinde?
    Jeg erklærer hermed positiv-ugen for Finland for åben!
    Om jeg så skal tage der over alene, øv-bøv!

  19. Det staves AbsurTh, kære Monica! Og det er i øvrigt et rygte jeg ikke har hørt, men det er da også meget mere spændende hvis bussen pludselig begynder at dreje mod finland, men mans fuldstændig uvidende drikker sig stiv i ferna og tror man kan få toast ved ankomsten til Århus.

    /Kristo som bare vil blande sig…

Skriv et svar

 
