Erotisk rollespil

Indlægget er en del af denne serie.

Slave og mester? Hyrdinde og får? Nej, det er ikke det, jeg er ude efter. Ikke helt, i alt fald. Hvad jeg er ude efter, er sex i rollespil. Dermed følger også, at der er noget seksualitet på spil, og noget køn, men det henholdsvis en stor diskussion og en enorm én, så jeg holder mig til det med sex, og en smule baggrund. Og jeg taler mestendels om bordrollespil.

Der har altid været en smule rollespil i sex, både i lege og i den almindelige forstillelse og forsøg på at være andet og mere end bare sig selv i forbindelse med forførelsens spil. Indsæt selv tre almindeligheder efter eget valg. Der har også altid været lidt sex i rollespil, fra de tidligste Dungeons & Dragons dage. Tag for eksempel denne forside:

Hun er vist i teorien en af gruppen. Hun er helt sikkert én, som den i halvfjerdserne og firserne gennemsnitlige (og det vil blandt andet sige mandlige!) rollespilsnørd ville kunne forestille sig at redde fra den djævel, og hvor taknemmelig hun så ville være bagefter! Det var en tid med ringbrynjebikinier, forsidebabes og storbarmede imaginære kropiger, som var meget imponerede af eventyrere der havde loot med hjem fra at have tævet orker i huler, og som helt sikkert godt ville med op på værelset. Og så blev det blomstede forhæng trukket for! Vi er ikke helt fremme ved rollespillet sex endnu. Vi er kun ved en forestilling om at være totally awesome! og dermed sexede og med adgang til sex. Antydet sex, i alt fald.

Så en gang omkring 1990 kom vampyrerne til, og så blev det anderledes hedt.Der kom også en hel del flere spillende piger til, så man ikke helt så overvejende var mand. I Vampire: The Masquerade var de seksuelle temaer noget, der var langt mere åbent og fremtrædende en del af spillet. Forførelse var helt centralt, og både på billedsiden og i mekanikken var både forførelse, dominans og uskyldstab vigtige (og crunchy). Vampyrerne var ikke bare sådan nogen, som helt klart måtte have ret store mængder af sex med hinanden og med mennesker, sådan som det var lagt frem og beskrevet. Nej, de vampyrglade rollespillerne fik adgang til god og slagkraftig metaforisk sex, som faktisk kunne udspilles ‘on stage’ så at sige, uden at man rent faktisk skulle spille mere end et glimt af sex: Biddet. Når imaginære vampyrer drak folks og hinandens blod var det sød men rædselsvækkende ekstase for begge parter, forsikrede spillet os om, og ved at drikke en vampyrs blod blev man følelsesmæssigt bundet, som en ufrivillig, uhjælpelig forelskelse. I alt fald en del rollespillere fik en del sjov ud af denne fiffige sex-metafor. Personligt kom jeg lidt sent ind i Vampire, og de erfarne spillere, jeg spillede sammen med, havde for travlt med at samle blood points og få løst plottet til at have tålmodighed med os nybegyndere, der stadig syntes at det var en vildt fascinerende ting at spille, at man skulle suge blod af folk efter at have jaget eller forført dem…

Jeg må tilstå, at jeg faktisk aldrig har spillet vampyr-live, selvom det har været ret populært, as rollespil goes. Udover at så mange teenagere og unge mennesker, der bruger så meget tid på at være appetitligt gotiske, nok har ført og fører en god portion full-contact live sex med sig, omkring og navnlig efter spillet, er det vist også en konvention i forbindelse med en del LARP, at skuldermassage repræsenterer kønslig omgang.

I Fastaval-scenarietraditionen (hvor dansk bordrollespil gennemgående har været mest edgy) er der ikke bare ringbrynjebikinier og velklædte imaginære vampyrer (dvs., dem har der også været en del af på Fastaval!), der har også været adskillige scenarier med eksplicit erotisk indhold. Jeg vil her præsentere en række nedslag, som dog snarere vil præsentere interessante teknikker og synspunkter end en dækkende redegørelse. Jeg må skamfuldt erkende, at jeg ikke har spillet alle scenarier på Fastaval nogensinde, og at mange interessante ting, jeg hørte om emnet i fredags er tabt i en tåge af belgisk munkeøl…

Nå, here goes: Muligvis med baggrund i vampyrrollespil, og i at problemer er mere dramatiske, har en ret stor del af det erotiske rollespil drejet sig om overgreb og grænseoverskridelser. Her er det mest berømte og berygtede eksempel novellen Våldtagen (eller Gang Rape) fra jeep-samlingen Teknisk Uheld fra 2008. Det er noget af en rollespils-ekstremsportsøvelse, en art chicken-spil hvor voldtægtsfolkenes spillere siger, hvad voldtægtsfolkene gør, og offerets spiller siger, hvad offeret føler. De voldtagende kommer (og er ude), når de kigger væk eller griner. Og så er det den næstes tur. Rent virkemiddel, med kønsidentitet og i det hele taget roller overladt til spillernes initiativ. Svært at kapere, og ikke ligefrem sweet love!

Det er nok en tendens, at sex er en hel del nemmere at udføre i bordrollespils-praksis, når formatet er fortællespil. Det anbringer den spillende en smule udenfor situationen snarere end som umiddelbart agerende sammen med en anden eller andre. Det gælder for eksempel for grænseoverskridelses-ekstravaganzaen Skyggesiden, spillet på Fastaval i 2001, hvor en hel del af grænserne var af seksuel natur. Af lidt mere bredt spillede spil kan man halvt om halvt nævne Superheroes 2, der godt nok ikke havde nogen nævneværdig tendens til spillet sex, men som til gengæld fik meget eller endda det meste af sin energi fra sex, eller mere specifikt fra ækle seksuelle perversioner i bredt og kulørt udvalg, og kampen mod dem.

Hvor fortællespillet gør det nemmere at spille mere ekstreme situationer, kan fysisk ageren, og i særdeleshed fysisk kontakt, gøre selv ret low-key situationer overordentligt slagkraftige med hensyn til, hvor stærkt de påvirker spillerne. I fuldt du-gør-hvad-du-gør LARP er sex ikke særlig praktisk, men når man i semi-live rollespil kombinerer ordmaleri og fysisk handling, især berøring, kan man få ret meget erotisk spænding ud af en berøring og måske endda et kys. Dette blev fermt kombineret med en vis energi fra grænseoverskridelse i Hjertebrand fra 2010, hvor to søskende i Mod Alle Odds elsker hinanden stormfuldt og får et barn sammen, og spillerne skal (eller i alt fald bør) kysse. Dog er der ikke nødvendigvis lagt op til mere end kys i konkret spil, men det kan også være ganske heftigt intimt i semi-live spil. Personligt har jeg den erfaring, at kombinationen af semi-live og intimitet kan aktivere en del spilleres squick-refleks, specielt i forhold til mismatch mellem spillernes og rollernes køn. Sjovt nok ikke kun de konkret involveredes, men også andre spilleres. Det, der ville være trivielt for selv moderat modne, hvis spilpersonernes kroppe kun blev repræsenteret af ord, kan pludselig blive problematisk, hvis det er spillernes kroppe, som taler for fiktionen.

I forbindelse med både erotisk spil og andre emner, der kan gå tæt på, kan det være en fristelse eller endda et virkemiddel at overdrive i nogen grad (eller helt vildt), fordi det skaber en distance mellem spillerne og det spillede. I erotisk sammenhæng betyder det gerne at kamme over i porno-klichéer. Så performer man for et publikum, frem for sig selv og den, man (imaginært) er i seng med, og så er det meget mindre personligt. På Fastaval har Poppenfest fra 2009 gjort dette på en helt vildt langt ude måde. Warhammer kaos-kultister som bliver velsignet med mandslem i stedet for fingre giver en idé om stemningen. På en lidt mere subtil måde er det blevet gjort af Før Høsten fra 2008, som tog sit udgangspunkt i dansk folklore med marer og ellefolk. Folklore kan være pænt pervers, og Klaus Meier gik målbevidst efter “at give spillerne stiv pik”, dels ved at postulere en stemning, hvor spilpersonernes og deres omgivelsers seksuelle hæmninger blev nedbrudt, så et hvilket som helst møde kunne udvikle sig seksuelt (og man endte gerne i seng med lidt af hvert), dels ved at repræsentere denne stemning ved en spiller, som skulle liste rundt bag de andre spillere og hviske frække tanker og stemninger i ørerne på dem. Og ved at opfordre til porno-overdrevne sex-scener.

Så er der selvfølgelig spørgsmålet om følelser, eller ej. På porno-siden er det klart, at romantiske følelser afkobles som et forstyrrende element, eller i alt fald er meget i baggrunden i forhold til liderlighed. Man kan på den anden side også bruge idéen om kærlighed som brændstof i spil. Førnævnte Hjertebrand gjorde dette, og jeg har gjort det selv i den seksuelle afdeling af Tortur. En ud af fire underhistorier handlede om seksualitet og traumer. Det var ikke et spørgsmål om at spille grænseoverskridelse, men om at udspille de senere konsekvenser for et kærligt forhold …som spillerne kun havde adgang til ved at se de elskende have sex, før og efter at de begge var blevet torteret med voldtægt og ydmygelser. Jeg kan faktisk ikke lige komme på et ikke-tragisk romantisk dansk rollespil med eksplicit sex, kun tragisk spil, som også involverede sex på baggrund af romantisk kærlighed. Følelser, hvis der er gods i dem, kan løfte sex-scener. Det er lidt ligesom poker: Det er lidt vildere, hvis der er noget på spil. Og det er nok også noget af “charmen” ved den pornografiske vinkel, at det gør det ufarligt nok til at det er nemmere at lege med.

Et erotisk scenarie
Når jeg har tænkt så meget over dette her er det (udover at jeg finder både sex og rollespil umådelig interessant) fordi jeg leger med tanken om at skrive et erotisk scenarie. Et scenarie, som handler om sex, og hvor en god del af tiden går med at rollespille faktisk sex. Fordi det er fedt! Hvordan det? Nu skal jeg ikke udtale mig om hvordan MAN nødvendigvis skal spille sex, men om hvad jeg har tænkt mig, og hvorfor.

-Jeg vil involvere følelser i det, fordi det lige nu forekommer mig at være en mere interessant måde at forhøje indsatsen end ved hjælp af overgreb og ekstreme tabubrud, om ikke andet så fordi dét er hvad de fleste har gjort indtil nu. Og indsats skal der til!

-Jeg vil have et scenarie i fuld 3-4 timers længde, ikke bare en novelle, så folk kan flytte nok ind i konceptet og formatet til at spille på det og med det snarere end bare lige prøve det. Det betyder også, at der skal scener og aktiviteter, som ikke er sex, for 3+ timers uafbrudt sex bliver nok lidt ensformigt og anstrengende.

-Opvarmning. Ikke i timevis, men grundigt! Opvarmning gør det tryggere og mere behageligt, og gør dermed at man bedre kan give los, både i rollespil og sex. Udførlig opvarmning taler også mod novelle-format. Desuden kan man med opvarmning få materiale ud af spillerne, som kan bygges ind i spillet (en teknik som jeg har gode erfaringer med fra Mod Nulpunktet).

-Der skal være andre aktiviteter i spil arbejder sammen med følelserne. Spillerne skal have chancer for at illustrere og tale om spilpersonernes relationer, som ikke er sex.

-Så har vi målet og udfordringen: At bruge kærlighed til at tale om sex, og sex til at tale om kærlighed.

-Der skal være en spilleder. Chancerne for at spillere kommer til at bryde rammerne eller kyllinge ud er alt for store, hvis ikke spillet har en synlig vogter og formidler.

-Spillerne skal definitivt have stiv pik. Eller våde trusser! Dem skal man ikke glemme. Der er godt og rigtigt, at spillerne får ordentligt gang i blodomløbet, bare ved at sidde og snakke.

-Spilpersonerne skal i seng med hinanden på kryds og tværs. Og med hinanden, ikke med NPC’er. Afvekslingen vil tjene til at de forskellige samlejer og forhold illustrerer hinanden. Med hinanden gør at relationerne, som spillerne bygger op mellem hinanden, bliver til brændstof for spillet.

-Spillerkøn og spilpersonskøn skal ikke nødvendigvis være sammenfaldende. Dette vil være en fin lejlighed til at udvide sine horisonter. Det samme gælder for seksuel orientering, eller rettere: Biseksualitet vil nok være udgangspunktet, da det øger mængden af mulige kombinationer. Og er så fornuftigt.

-Det skal være altovervejende verbalt, med enkelte rituelle jeep-elementer, ikke semi-live. Faktisk vil jeg tyvstjæle proceduren fra Tortur. Den er som følger: To spillere over for hinanden i samleje-scener skal sidde over for hinanden og holde i hånd med en hånd, mens de holder øjenkontakt. Den fysiske berøring har en fantastisk effekt og kan bruges til subtil men meget effektiv kommunikation, samtidig med at den forhindrer gestik og tilløb til semi-live. Det fokuserer spillerne på, at deres primære udtryksform er ord. Det fokuserer også spillerne på hinanden, frem for publikum, og modvirker derved tendenser til porno-performance.

-Hvad siger man så? Den ene spiller skal sige et konkret kærtegn. Den anden spiller skal først sige, hvordan spilpersonen rent fysisk reagerer på det, dvs. på en måde som en partner ville kunne opfatte, og skal derefter selv sige et kærtegn, som den første spiller skal reagere på, og så fremdeles. Indre monolog og lange beskrivelser er forbudt. Sex er fysisk, og sådan skal det også lyde.

-Der skal være sikkerhedsfeatures! Safe words, á la S/M sex. Første skridt er at bryde den fysiske berøring for at signalere, “skru lidt ned, det er for meget”. Andet skridt er at sige stop, og det fryser scenen. Naturligvis som nødbremse, ikke som bekvemt lille time out fordi man lige har et spørgsmål! At spillerne ved at der er sikkehedsmekanismer får dem også til at føle sig tryggere, og reducerer derved chancen for at sikkerhed bliver relevant.

-Jeg er en smule i tvivl om, hvorvidt spilpersonerne skal konstrueres på stedet i forbindelse med opvarmningen i Indie-stil, eller der skal være finely handcrafted Fastaval-type karakterer. Jeg hælder dog overvejende til den klassiske Fastaval-tradition, da jeg har en håndfuld karakterer i mit hoved, som spejler hinandens issues og relationer meget fint på kryds og tværs, og som rent ud sagt er rigtig søde, på en lidt desperat måde. Det vil så sige, at inddragne elementer fra opvarmningen bliver til baggrund for scenesætning, snarere end karakterer.

-Der skal være digte med. Rigtige digte, ikke ubehjælpsomt hjemmebryggede. Jeg har set digte virke fantastisk i Auto de Fe, og når det nu skal være verbalt formidlet sensualitet, ligger det ret lige for. Og så har jeg længe ledt efter en undskyldning for at blande min yndlingspoet Catullus ind i et scenarie.

Og det var vist stort set, hvad jeg indtil videre har tænkt om erotisk rollespil. Hvad tænker I om emnet?

Reklamer

~ af troelsken på 10. marts 2011.

21 kommentarer to “Erotisk rollespil”

  1. Jeg tænker (lidt oplagt måske) at de gange jeg har berørt sex i rollespil (Før høsten og Tortur i hvert fald… måske flere) er det begge gange blevet sagt af spilleder (mig selv på tortur) at det var alvorligt, der skulle ikke grines (på den platte måde) og det skulle ikke blive overdrevet.
    Det synes jeg er meget interessant, især med latteren som stopmarkør i gangrape, som du beskriver. Jeg vil ikke kaste mig ud i en stor begrebsanalyse af sex i kulturel kontekst yadayada (og er ikke kvalificeret nok til det), men på et eller anden måde er det lidt morsomt at det bliver nødvendigt.
    Sex tjener, for mig at se, to forskellige formål i de to scenarier. I tortur er det en meget tragisk situation og der skal alvolighedskravet bl.a. ses som en sikring mod at spillerne ikke distancerer sig for meget fra temaet (jeg kan ikke lige huske hvad du kalder det).
    I Før Høsten er det nok nærmere for at vi rent faktisk kan få stiv pik. Det får vi ikke hvis det bliver rent pjat og patter og drengerøv. Hvor vil jeg hen med det her?
    Jeg er ikke sikker. Måske jeg har en idé om at det peger på at sex faktisk er et meget seriøst emne, eller i hvert fald et emne der behandles seriøst.

    En anden ting. Man kan ikke sige sex uden at sige onani, og man kan ikke sige onani uden at sige HarDuPun. Når kristoffer og jeg har præsenteret vores onani/golden retriever scenarie for folk er reaktion ofte på den lidt morsomme side. Vi har nok også præsenteret det lidt morsomt, men sagen er den at vi (i hvert fald jeg) mener det som et ret seriøst og alvorligt emne. Jeg synes at onani, ligesom sex, er et spændende “emne” der bør blive taget seriøst, men det er bare morsomt at man bliver nødt til at state det. I tortur bliver der vist statet at generelt skal det hele være seriøst, men igen så kommer der en ekstra reminder, omkring sexscenerne. De bliver behandlet specielt i opvarmningen osv.

    Så alt i alt tyder det på at vi har brug for flere sex- (og onani)scenarier, så man kan tage lidt lettere på emnet.

    … eller noget.

    • Hej Kasper,

      Det kan der være noget om. Vi mangler en god teenage-ungdomskomedie a la Dennis Jürgensens til at gøre noget ved emnet (men fri mig fra socialrealistiske ungdomsromaner om kærester og sex …).

      Jeg håber stadig på, at I får skrevet HarDuPun, da det rummer et stort potentiale.

    • Ah, onani. Den forkrampede tvangs-onanist var faktisk i mine øjne den klart mest interessante af karaktererne i Før Høsten.

      Om humor: Altså, nu kan sex jo også være ret sjovt, men det kan let bryde en stemning. Evt. humor skal i hvert fald reguleres og kanaliseres, også selvom det ikke er gravalvorligt spil som Tortur. Ellers kan det let spolere ethvert tilløb til erotisk spænding omkring et bordfuld rollespillere.

      • I “bogen om prutter” fra 1996 har prutter under sex to mulige konsekvenser; sjov og spas – eller mindre sex.

        Erstat “prut” med humor.

  2. Hej Troels,

    Blandt nogle af de ting, der blev nævnt fredags mellem munkebryg, var scenariet Tvivl, som også har en sexscene, og så var det artikler af Ron Edwards, da han har udgivet både Troll Babes, S/Lay w/Me “Sex and Sorcerer”, særligt denne artikel: http://adept-press.com/ideas-and-discourse/other-essays/naked-went-the-gamer/

    Af andre historiske detaljer er der at nævne at Lamias og Succubi i AD&D 1st ed. Monsters Manual har blottede bryster, og at sex-temaet i D&D kommer tydeligt frem i to bøger – The Book of Erotic Fantasy (d20), og The Book of Vile Darkness (D&D 3,0) (der har emner som masokismer og andre kinky elementer). Måske skal man også nævne Macho Women with Guns, hvor man blandt andet kan spille Batwinged Bimbos from Hell.

    Finnerne har eksperimenteret med SM-rollespil (se J. Tuomas, omtalt i artikel i Playground Magazine, samme nummer af PM har også en artikel om receptionen af GR): http://playgroundmagazine.net/

    Du kan læse mere om J. Tuomas’ studier i rollespil og SM her: http://jiituomas.livejournal.com/109510.html

    Det var lige mine indledende bemærkninger.

  3. Hej Troels

    Jeg savner meget Det Hemmelige Selskab i din gennemgang. Det er for mig scenariet der viste at man kunne udspille sex ordentligt. Scenariet er gennemstrømmet af en erotisk nerve, som også virker direkte igennem ritualer m.v.

    • Godt husket, Peter, det var også et af de scenarier, jeg pegede på i fredags, men tydeligvis glemte at få nævnt ovenfor. Samme skæbne led Når et barn elsker.

    • Ak, hvorfor kan jeg ikke spille alle scenarier? Det Hemmelige Selskab må jeg se at få læst.

    • Uden at have spillet det, tror jeg at have luret noget af, hvad der får det til at virke som erotisk spil. Det er kombinationen af nogenlunde troværdige menneskelige relationer, og ritual. Eventuelle erotiske handlinger i scenariet, som man vist dog kan spille sig uden om, er struktureret af ritual, systematisk meningsfulde handlinger med en vis rytme og forløb.

      Jo mere jeg tænker over det, jo mere tror jeg, en vis grad af ritualisering betyder for at få det her til at virke.

  4. Synes dit scenarie lyder spændende, men jeg vil også have forspillet med – men fuck pillow talken, den kan Jeeperne få for sig. Og så sæt fokus på konsekvenserne af at have delt sin krop med andre – altså i en “jeg har set den kæreste nøgen”-tilgang, ikke en AIDS scare

    • Jeg tænker ikke så meget på pillow talk som netop på konsekvenser. Jeg har ikke helt styr på konteksten, men jeg tænker på sådan noget som en gruppe mennesker der holder partnerbytteweekend i et sommerhus.

      Spille, spille sex-scene i et soveværelse. Klip til de elskendes respektive partnere, der sidder ude i køkkenet og drikker kaffe. Det er den slags, jeg tænker på.

  5. Der er også “Helt i bund” (http://rlyeh.alexandria.dk/pub/scenarier/scenarie.php3?id=53)fra 1999, hvor man skulle lave en pornofilm. Scenariet ligger helt sikkert i den overdrevne/groteske kategori af hvordan man behandler sex i rollespil. Jeg husker at det hurtigt blev sært normalt under spillet at sige ting som “Hvad er din analkapacitet igen?” og “Stop lige optagelsen. Der skal mere creme til der. Der er for meget klask-klask”

  6. Hvad siger du sex-moves i Apocalypse World
    http://story-games.com/forums/comments.php?DiscussionID=13926

    Sex en en integreret del af “settingen” og alle spilperson-typer har deres eget unikke sex move.

    • Jeg siger at jeg glæder mig meget til at få prøvet AW, og at jeg har holdt indiespil ude for ikke at indlægget skulle være en doktorafhandling, som Mortens ovenstående kommentar også smukt illustrerer. Men ja, der er fantastiske ting at finde dér.

  7. Det kan godt være manglende forståelse fordi jeg ikke er et særligt erotisk menneske, men er en del af erotikken ikke at den er offscreen/ikke italesat/overladt til fantasien?

    For nu at tage fat i situationen hvor vi sidder overfor hinanden hånd i hånd og jeg siger “jeg slikker dit røvhul” spiller jeg så stadig dit scenarie erotiske scenarie eller har jeg lavet et pornohack?

    Og for lige at afværge en mulig misfortståelse – eksemplet er ment helt alvorligt, ikke som et forsøg på at fornedre indholdet eller på at distancere sig fra materialet.

    Frikard

    p.s. Det var i novellen “elsker dig for evigt” om to barndomskærester der havde et kys med som en del af spilmekanikken

    p.p.s. Det lidet kendte “Qnuz og KramZz” åbner med en rundt om bordet beruset sexscene hvor en af karaktererne “vågner” midt i akten med en ukendt biperson. Vældigt modent og gennemtænkt scenariedesign.

    • Jeg tror det kommer meget an på delivery og kontekst, om “jeg slikker dit røvhul” bliver erotisk eller bare gustent. Men mit udgangspunkt er et par spiloplevelser, hvor det at blive konkrete faktisk var helt enormt erotisk. At antyde det og gøre det bag blomstrede forhæng kan være fint nok, men der ligger en helt fantastisk kommunikation af følelser og relationer (eller mangel på samme) i hvad man gør i sengen, eller hvor det nu er, og der går de subtile detaljer fløjten, hvis de er overladt til den enkeltes uudtalte fantasi. Ved at spille, at man slikker sin elskers røvhul, og blive konfronteret med en fiktiv men konkret reaktion, er man ude i faktisk kommunikation. Det kan så også resultere i en følelse af at dette her er kikset og pinlig wanna-be-porno sex, men dårlig/pinlig sex kan også være vældig interessant, når vi nu leger med relationer. Intet udtrykker skyld, skam og svigtende kommunikation som dårlig sex.

      En vældig vigtig del af at lave konkret-erotisk rollespil er at skabe en kontekst og en tillid, som gør at det føles OK at høre ord som røvhul og kusse komme ud af sin og sine medspilleres mund.

      PS Jeg ved godt at spil var crunchy i “elsker dig for evigt”, men det var da også fremhævet i “mod alle odds”, at de elskende i semi-lives navn burde være villige til at kysse?

      PPS Jeg er interesseret i virkemidler, så kan jeg få en kopi, hvis det modne og gennemtænkte design ikke er selvironi?

  8. Jeg ved sgu ikke helt. Sex med måde kan jeg godt lide (altså i rollespilsammenhæng), men som hovedmotiv? Der er grund til jeg ikke ser porno med mine venner (heller ikke god porno eller for den sags skyld erotik).

    Så sex og erotik som virkemiddel interesserer mig, men sex og erotik som primært motiv ikke rigtig. Det skal sgu helst være pakket ind i en masse inuendo før jeg har lyst at dele det med hvem som helst. Jeg er blufærdig.

    (Sagde manden for hvem overdreven voldsporno er second nature i rollespil… men det er jo slet ikke det samme, det er et chok-virkemiddel der virker mundligt.)

    • Det er givetvis ikke for enhver! Men jeg tror nu godt det kunne være for dig. Porno har almindeligvis ophidselse som formål. Dette her har udforskning, af følelser vha. sex og sex vha. følelser, foruden af mediets muligheder. Med det er virkelig vigtigt for min idé, at sex ikke optræder afskåret fra hverken spilpersoners eller spilleres menneskelighed (som det almindeligvis gør i porno).

      Hvad angår blufærdighed, er det grunden til at opvarmning er ekstra plus vigtigt her! Jeg er, utroligt nok, selv på mange måder et blufærdigt menneske. En af de vigtige ting ved opvarmning er, at ens medspillere ophører med at være hvem som helst.

    • Jeg synes helt bestemt at alt for få mennesker (minus meget unge teenagedrenge) ser porno med deres venner.

      Der er da en pointe i at gøre sex til primært motiv. Det kan da godt være, at det ikke bliver et bedre scenarie end alt muligt andet, men det skal da gøres!

      Jeg mener, at der er en pointe i sig selv i, at vi afsøger grænserne for, hvad vi kan. Det er spændende at se om man KAN skrive et godt scenarie om sex, og jeg tror at det er vigtigt at stille sig selv den udfordring: Hvordan skaber vi en god historie om noget, som mange synes at det er lidt akavet at tale om?

  9. […] nylig kørte jeg en første spiltest af mit kommende Fastaval-scenarie, det erotiske drama Min piges spurv, og det var en både fornøjelig og udbytterig øvelse. Jeg vil her bruge testen […]

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: