Løkke er en dårlig rollespiller

Dette vigtige dokument er kommet mig i hænde, og jeg må straks dele det med jer.

Ærværdige og højhellige inkvisitions-råd!

Her følger konklusionen på min undersøgelse af Kommandant Laurentius Lykke af den Venstre Flankes Orden af paladiner. Der har som bekendt været en håndfuld uheldige sager forbundet med Kommandant Lykkes navn gennem de seneste år; udskejelserne i nonne-ordenen De Grønne Søstres klostre, mis-håndterede midler til pladebrynjer og andet kamp-udstyr, hans families brug af De Grønne Søstres interplanare portaler til private fornøjelsesture.

Mange folk har undervejs forsikret mig om Kommandant Lykkes fremragende taktiske og organisatoriske evner. Det må jeg tage for pålydende, om end jeg forholder mig skeptisk og mistænker, at eventuelle taktiske gevinster på slagmarkerne mere skyldes svag ledelse hos De Blegrøde Skallesmækkeres ork-stamme end egentligt talent hos Kommandant Lykke, og må konstatere at uanset orkernes enorme udgydelse af blod, har Den Venstre Flankes Orden tabt terræn i de seneste år, siden Kommandant Andras Fugs indtræden som ordensmester for Natvogternes Orden. Men jeg skriver ikke til jer, ærværdige inkvisitionsråd, om Kommandant Lykkes taktiske meritter. Jeg skriver til jer, fordi (og jeg bæver ved at skrive dette) hans alignment er blevet draget i tvivl. Den lemfældige omgang med regler og kendsgerninger, som bøjes efter belejlighed, den umådeholdne livsførsel, den manglende selvdisciplin og selvkontrol. Det bringer mig i tvivl om, hvor vidt Kommandant Lykke overhovedet lever op til det Lawful Alignment, der kræves som betingelse for medlemskab af karakter-klassen Paladin. Det demoraliserer baglandet og sætter både troværdighed og hellighed i tvivl, og sår splid i Ordenen.

I må naturligvis i jeres umådelige visdom drage de konklusioner, som heraf kræves. Jeg forbliver jeres simple blodhund,

[redigeret]

Politik og rollespil

Ganske som min alter-planare bekendte [redigeret] har jeg ladet mig fortælle, at Lars Løkke er en dygtig politiker. Ganske som hende har jeg mine forbehold, og mistænker at hans styrke mere er en kombination af spin og hans fjenders svaghed. Og dog er det ganske tydeligt, at det ikke er hans tekniske færdigheder, som har bragt ham i problemer. Næ, hans problem er et ganske andet. Han spiller dårligt rollespil, og DET har bragt ham i problemer. Han har en rolle, han skal spille, et image at projicere, en “karakter-klasse”, nemlig Borgerlig Statsmand. Og den spiller han simpelt hen ikke på en måde, som tilfredsstiller vælgerne og baglandet. Det er tvivlsomt, om politikere som tendens nogensinde for alvor har levet op til de idealer, de har forsøgt at give et skin af at legemliggøre (*host* Gucci-Helle *host*), men Lars Løkke Rasmussen har vist sig så spektakulært talentløs til det, at det faktisk er et problem. Det bliver svært at tillade sig at tro på at han står for borgerlige dyder, for ansvarlighed, for orden på sagerne og i samfundet. Han spiller ikke overbevisende rollespil. Han fremstår som en rullespiller, der simpelthen ikke kan besvære sig til at agere in character. Han er ikke god til det, og gider ikke at prøve. Han vil bare rulle sine terninger, rykke rundt på sine minier og vinde.

Og det er et problem, som næppe går væk, bare fordi Venstre har spinnet og udglattet sig ud af den umiddelbare krise. Nu må han bare håbe på, at hans modstandere, internt og eksternt, er endnu mere elendige end ham. Mellem os sagt, så ER de Blegrøde Skallesmækkere, jeg mener, Socialdemokraterne, ikke vildt frygtindgydende for tiden.

Og nu tilbage til rollespil uden partipolitik.

~ af troelsken på 5. juni 2014.

Skriv et svar

 
