12. december: Whitney “Strix” Beltran

#12

strix

Whitney “Strix” Beltran

Debut: 2017

Alexandria-styrke: 0

Hidsighed: 78%

Kubik: 480 ccm

Strix’ udgangspunkt er som rollespils-akademiker med baggrund i filmbranchen, og hun er ved at tordne ind på scenen med Bluebeard’s Bride, som hun er en af de tre forfattere til.

“Strix”: Klassisk græsk/romersk ulykkesfugl, forlæg for det næsten lige så klassiske D&D-monster Stirge.

Whitney “Strix” har haft interessante meninger om rollespil i en del tid nu, og er nu på vej til at debutere med Bluebeard’s Bride, et horror-rollespil baseret på det horrible eventyr om Blåskæg og hans koner. Det er et af de hotteste indie-spil lige nu, som gør ret radikale ting med både horror-genren, Powered by the Apocalypse og rollespilsformatet i det hele taget.

WSB er definitivt en spildesigner, som det vil være værd at holde øje med!

~ af troelsken på 12. december 2016.

4 kommentarer to “12. december: Whitney “Strix” Beltran”

  1. […] #12: Whitney “Strix” Beltran […]

  2. Oh, Bluebeard’s Bride! Det lyder virkelig interessant. Jeg glæder mig virkelig til at prøve det på et tidspunkt.

    Jeg hørte et podcast hvor de spillede lidt af det, og det var virkelig godt. Min eneste bekymring er, hvor godt de hjælper deres Groundskeeper med at lave god horror.

    Det er lidt en genre med en udfordring der ligner komediens, Apropos vores snak på Mortens blog forleden.

    • Ja, det er jeg også spændt på. Anne har backet det, og det ser ret lækkert ud. Og ja, faktisk uhyggelig horror er ikke den nemmeste ting i verden, men jeg tror nu de har fat i den lange ende.

      • Så vil jeg sige, at jeg godt tænker vi kunne skrabe en god gruppe sammen. Men en ting er, hvad man kan med en gruppe der i forvejen er god til at fortælle. Noget andet er, hvad en gennemsnitlig eller uprøvet gruppe kan.

        Men så vidt jeg kan se, er der masser af inspiration med bogen.

Skriv et svar

 
