17. december: Brand Robins

#17

brand_penguins

Brand Robins

Debut: 1999

Alexandria-styrke: 3

Hidsighed: 99%

Kubik: 120 ccm

Brand Robins er en amerikansk-canadisk designer, som de seneste år har kastet sig ind i Fastaval med liv og sjæl. Han er en invasiv art, som udgør en alvorlig fare mod vores hjemlige bestand af guldpingviner.

Brand Robins er fra Californien men bor i Toronto. Han er gift med spildesigneren Mo Turkington. Jeg havde en fin oplevelse med at spille hans og Mos Run Them Again (rum-ulykke-scenarie) på Fastaval 2014, og jeg kørte Hope Was the Last Thing in the Box på Fastaval 2015. Det er et lidt skrøbeligt scenarie med helt utroligt potentiale for intenst spil om tilgivelse, soning, mening og Canada. Under afviklingen gik det op for mig at 1) jeg var nød til at være VIRKELIG meget på tåspidserne og 2) spillerne havde nogle ret kraftige reaktioner. Jeg havde troet at det bare var endnu et scenarie, men pludselig føltes det som om jeg red på en atomdreven tiger som jeg måske nok havde indflydelse på, men ikke rigtig kontrol over. Stærke sager.

Brand er under mærkbar indflydelse af nordisk design, og har også selv inspireret nordiske rollespil. Den dér kultur-udveksling, jeg nogle gange ranter om? Lige her. Jeg er ret spændt på at se mere fra Brands hånd — næste gang på Fastaval 2017.

~ af troelsken på 17. december 2016.

En kommentar to “17. december: Brand Robins”

  1. […] #17: Brand Robins […]

Skriv et svar

 
