#25: Kat Jones

Nu er vi selvsagt ude over december og jul, men jeg har tænkt mig, ganske for the lulz, at få spillet trykt som spil, og af tekniske årsager vil tre ekstra kort give ret god mening. Og det er da heldigt, når der nu er en lille håndfuld nordamerikanske rollespilsdesignere, jeg egentlig var lidt ærgerlig over ikke at have fået med i det oprindelige jule-deck.

Derfor, en tre-korts boosterpack, #25-27. Og nu:

#25

kat-jones

Kat Jones

Debut: 2009

Alexandria-styrke: 2

Hidsighed: 57%

Kubik: 480 ccm

Kat Jones er freeform-designer med stærke nordiske forbindelser. Hun gør det i originale scenarier, som går til ganske dybe emner gennem morsomme vinkler. Senest “Revived”, et spil om en støttegruppe for zombier.

Kat er kommet på skandinaviske kongresser siden 2009, og har både været med til at formidle nordamerikansk spilkultur til skandinaver og skandinavisk til nordamerikanere. Diskussioner med Kat Jones var f. eks. med til at forme min tænkning omkring brugen af fantasy-metaforer til at belyse sociale problemstillinger ifbm. mit eget scenarie Gargantuan. Rygtet vil vide at hendes spil “Revived” kommer ud i en opdateret, offentligt tilgængelig form i april 2017 eller så. Det handler om en støttegruppe for zombier. Eller, undskyld den respektløse sprogbrug, de “delvist afdøde”. Zombier kan bruges som metafor for lidt af hvert, og den slags leg kan nogle ret stærke ting.

Kat Jones er for øvrigt gift med Evan Torner.

~ af troelsken på 30. januar 2017.

3 kommentarer to “#25: Kat Jones”

  1. […] #25: Kat Jones […]

  2. Kat Jones har derudover skrevet scenariet, som gav mig en af de mest hysterisk morsomme oplevelse jeg nogensinde har haft med rollespil, nemlig “There’s a fanfic for that”.

Skriv et svar

 
